انیمیشن و کمیک

معرفی بهترین انیمه های کوتاه

در این روزها که شیوع ویروس کرونا بسیاری از ما را خانه‌نشین کرده است و در تعطیلات نوروزی هم هستیم، زمان زیادی را برای سرگرم کردن خود داریم. در این مقاله به معرفی ۱۰ انیمه کوتاه (حداکثر 24 قسمت) برای تماشا در تعطیلات نوروزی می‌‌پردازیم که داستان‌هایی خاتمه‌یافته دارند. سعی کرده‌ایم که انیمه‌هایی گوناگون و از ژانرهای مختلف را در این لیست گردآوری کنیم. انیمه‌هایی شبیه به این انیمه‌های کوتاه نیز معرفی شده‌اند که لزوما کوتاه نیستند. برای معرفی برخی از بهترین انیمه های کوتاه با ما همراه باشید.

 

10. انیمه Death Parade

داستان این انیمه کوتاه در مکانی برزخ‌گونه به نام Quindecim اتفاق می‌افتد. انسان‌ها پس از مرگ در گروه‌های دونفره به این مکان می‌آیند، اما معمولا مرگشان را به خاطر نمی‌آورند. شخصی به عنوان قاضی آن‌ها را به یک بازی دعوت می‌کند تا بتواند درباره‌ی سرنوشت آن‌ها تصمیم بگیرد. آیا آن‌ها به اعماق نیستی فرستاده خواهند شد یا تولدی دوباره خواهند داشت؟ این بازی‌ها، بازی‌هایی هستند که همه با آن‌ها آشنایی داریم: دارت، بولینگ و بازی‌هایی از این قبیل. اما هدف از طراحی این بازی‌ها، آشکارساختن شرورت و تاریکی درونی روح افراد است. decim قاضی فعلی Quindecim، مدت‌ها مشغول قضاوت انسان‌ها بوده است. آمدن دختری که برعکس افراد دیگر از مرگ خود آگاه است، قضاوت او را دشوار می‌سازد. به او اجازه داده می‌شود تا قضاوت این دختر را به بعد موکول کند و آن دختر به عنوان دستیار او مشغول به کار می‌شود. decim با گذراندن زمان با او و شنیدن نظراتش درباره بازی و قضاوت خود، دچار تردید درباره کل این پروسه می‌شود.

انیمه‌ی ۱۲ قسمتی Death Parade، ساخته‌ استودیوی Madhouse (سازنده‌ انیمه‌هایی مثل Death Note ،Hunter X Hunter 2011 و دیگر انیمه‌‌های معروف) است. ژانر این انیمه رمزآلود و روانشناختی است. انیمه Death Parade انیمه‌ای متفاوت است که در عین سرگرم‌کننده بودن، شما را به تفکر وامی‌دارد. سرگرم‌کنندگی آن به این دلیل است که بیننده نیز به گونه‌ای در این بازی‌ها شرکت و راجع به شخصیت‌ها قضاوت می‌کند: کدام یک دوباره متولد و کدام یک به قعر نیستی فرستاده می‌شوند؟ علاوه بر این، باید به زیبایی بصری این انیمه نیز اشاره کرد؛ تم رنگی مسحورکننده‌ای که در بیشتر صحنه‌ها می‌بینیم، به راستی حس برزخ را القا می‌کند. خلاصه آن که، انیمه Death Parade به بررسی عمیق ذات انسان می‌پردازد و بیننده را به تعمق درباره‌ زندگی خود وامی‌دارد.

انیمه Angel Beats

  • سال پخش: 2010
  • ژانر: کمدی، درام، ماوراءالطبیعی، اکشن، مدرسه‌ای
  • استودیو: P.A. Works

اوتوناشی از خواب بیدار می‌شود و می‌فهمد که زندگی‌اش پایان یافته است. دختری به او می‌گوید که آن‌ها در زندگی پس از مرگ هستند، درحالی‌که اوتوناشی جز نام خود چیز دیگری از زندگی‌اش به یاد نمی‌آورد. آن دختر به او می‌گوید که او سردسته گروه شیندا سکای سنسن (SSS) است که به مبارزه با دختری به نام تنشی یا فرشته می‌پردازند. اوتوناشی که خیلی سخنان آن دختر را باور ندارد به صحبت با تنشی می‌پردازد، اما این گفت‌وگو آن‌طور که باید پیش نمی‌رود.

انیمه های کوتاه Angel Beats و Death Parade هر دو به اتفاقات پس از مرگ می‌پردازند. در هردوی آن‌ها شخصیت‌ها در مکانی عجیب قرار می‌گیرند و با قسمت‌هایی از شخصیتشان در زمان زندگی آشنا می‌شوند. به طور کلی، انیمه Death Parade فضای تاریک‌تر و جدی‌تری نسبت به Angel Beats دارد، اما هردوی آن‌ها به مسایلی مانند معنای زندگی، خیر و شر، اشتباهات و پشیمانی‌ها و قضاوت درباره شخصیت‌ها می‌پردازند.

انیمه Haibane Renmei

  • سال پخش: 2002
  • ژانر: درام، روانشناختی، رمزآلود، زندگی روزمره
  • استودیو: Radix

راکا خاطره‌ای از زندگی گذشته خود ندارد. او تنها درآمدن از پیله‌ای را به یاد می‌آورد. راکا در این دنیا به عنوان یک هایبانه متولد شده است؛ موجوداتی با بال‌های خاکستری و هاله‌ای نورانی در بالای سرشان. او سعی می‌کند تا زندگی‌ای عادی را در پیش بگیرد، اما او و دیگر هایبانه‌ها پرسش‌های بسیاری درباره قوانین حاکم برخودشان و اتفاقات رخ‌داده دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

انیمه Haibane Renmei نیز مانند Death Parade به اتفاقات پس از مرگ می‌پردازد و شخصیت‌های این دو انیمه نیز در مکانی برزخ‌مانند قرار می‌گیرند. انیمه Death Parade در برخی صحنه‌ها کمی از حالت جدی خارج می‌شود و حالت کمدی به خود می‌گیرد، اما انیمه Haibane Renmei به طور کلی حال‌وهوای بسیار غم‌انگیزی دارد. هر دو انیمه در متاثرکردن مخاطب درباره اتفاقات رخ‌داده برای شخصیت‌هایشان بسیار خوب عمل می‌کنند.

 

9. انیمه Astra Lost in Space

این انیمه در سال ۲۰۶۳ رخ می‌دهد؛ در آینده‌ای که سفر به فضا کاملا دست‌یافتنی و رایج است. آریس اسپرینگ قرار است همراه با گروهی از همکلاسی‌هایش از طرف مدرسه به سیاره‌ McPa سفر کند. زمانی که به محل استقرار خود در آن سیاره می‌رسند، یک گوی عجیب سیاه آن‌ها را می‌بلعد و به فضایی دوردست منتقل می‌شوند. آن‌ها سفینه‌ای رهاشده را در همان حوالی می‌بینند و با زحمت بسیار و به کمک یک‌دیگر سوار آن می‌شوند. آن‌ها خوشحال از این‌که راهی برای بازگشت به سیاره‌ خود پیدا کرده‌اند، شروع به ریختن نقشه‌ راه می‌کنند. اما بازگشت آن‌ها به این سادگی نخواهد بود، زیرا ناگهان درمی‌یابند که هزاران سال نوری از خانه‌ خود فاصله دارند! حالا که بغرنج بودن اوضاع را درک کرده‌اند، این ۹ نفر باید برای زنده ماندن و یافتن راه خود با یک‌دیگر همکاری کنند. دلیل و چگونگی سردرآوردن آن‌ها از این‌جا هنوز مشخص نیست، اما آن‌ها برای جست‌وجوی حقیقت و شروع سفری خطرناک با سفینه‌ی خود Astra آماده‌ هستند.

انیمه Astra Lost in Space نیز ۱۲ قسمت دارد و ساخته‌ استودیوی Lerche، سازنده‌ انیمه‌ی کلاس آدم‌کشی (Assassination Classroom) است. انیمه Astra Lost in Space، انیمه‌ای در سبک ماجراجویی و عملی-تخیلی است. بسیاری اوقات سرعت پیش‌رفتن داستان انیمه‌های کوتاه بیش از حد زیاد است، اما سرعت داستان انیمه‌ Astra Lost in Space که بر اساس مانگایی 5 جلدی با همین نام ساخته شده، کاملا مناسب است. شخصیت‌های این داستان با وجود خاص نبودن، هرکدام به تنهایی نقش مهمی در داستان دارند. با زندگی و پیشینه‌ی همه‌شان آشنا می‌شویم و آن‌ها در این پروسه، خود را در دل ما جا می‌کنند. آن‌چه که این انیمه را بسیار هیجان‌انگیز و جالب جلوه می‌دهد، اتفاقات غیرمنتظره‌ آن است. پس خود را آماده کنید که این انیمه حسابی غافلگیرتان خواهد کرد.

انیمه مشابه

 

انیمه Infinite Ryvius

  • سال پخش: 1999
  • ژانر: درام، رباتی، علمی-تخیلی، فضایی
  • استودیو: Sunrise

در آینده‌ای دور، کوجی آیبا و اویی هوسن در حال آموزش دیدن برای فضانوردی در Liebe Delta هستند. خرابکارانی به ایستگاه آن‌ها حمله می‌کنند و ایستگاه فضایی به اعماق گدولد، که یک میدان پلاسمایی است که سیاره‌ها را به یک‌دیگر متصل می‌کند، فرو می‌رود. فضانوردان نوجوانی که در حال تمرین بودند، از این حمله جان سالم به در می‌برند. با کشته شدن تمام بزرگسالان، حالا وظیفه این فضانوردان نوپا است که راه خود را به خانه پیدا کنند و با مشکلاتی که بین خودشان به وجود می‌آید، دست‌وپنجه نرم کنند.

می‌توان گفت که این انیمه کوتاه قدیمی، تقریبا شبیه‌ترین انیمه به انیمه Astra Lost in Space است. در هردوی آن‌ها نوجوانانی در فضا رها شده‌اند و باید راه خود را به خانه پیدا کنند. با این حال، فضای انیمه Astra Lost in Space کمی شادتر از Infinite Ryvius است و تعادل خوبی میان حال‌وهوای کمدی و درامش برقرار می‌کند، درحالی‌که انیمه Infinite Ryvius کمی جدی‌تر و بالغانه‌تر از Astra Lost in Space است.

 

8. انیمه Erased

انیمه Erased، داستان پسری به نام ساتورو فوجینوما است. این نویسنده‌ مانگای ۲۹ ساله، دارای قدرتی به نام «بازیابی» است. این قدرت او را قادر به سفر به گذشته، پیش از رخ دادن اتفاقات تهدیدکننده می‌کند و او این‌گونه می‌تواند جلوی رخ دادن این اتفاقات بد را بگیرد. زمانی که شخصی نزدیک به او به قتل می‌رسد و او به اشتباه مورد اتهام قرار می‌گیرد، این قدرت او را به ۱۸ سال قبل بازمی‌گرداند. او متوجه می‌شود که احتمالا این قتل، به دزدیده شدن و قتل یکی از هم‌کلاسی‌هایش مربوط می‌شود و او باید جلوی این اتفاق را بگیرد.

انیمه‌ی ۱۲ قسمتی Erased، ساخته‌ استودیوی A-1 Pictures، سازنده‌ انیمه‌های Sword Art Online، Black Butler و انیمه‌های معروف دیگری است. ژانر این انیمه روانشناختی، رمزآلود و ماوراءالطبیعی است. انیمه Erased جزو انیمه‌هایی است که از همان قسمت اول شما را کاملا درگیر داستان خود می‌کند. مطمئنا پس از پایان هر قسمت و روشن شدن بیشتر ماجرا، می‌خواهید قسمت بعد را نیز ببینید. به طور خلاصه، انیمه Erased انیمه‌ای است عمیق، با شخصیت‌های دوست‌داشتنی و جلوه‌های بصری زیبا و از معدود انیمه‌هایی که از مفهوم سفر در زمان به خوبی استفاده کرده است. البته باید بگوییم که سرعت داستان در قسمت‌های آخر انیمه، بیش از حد زیاد است و جزو ایرادات آن حساب می‌شود.

انیمه‌های مشابه

 

انیمه Steins;Gate

  • سال پخش: 2011
  • ژانر: علمی-تخیلی، تریلر
  • استودیو: White Fox

اوکابه رینتارو بیشتر زمان خود را به ابداع گجت‌های عجیب‌وغریب می‌گذراند و روز‌های خود را در آزمایشگاهی که با دوستانش در آن مشغول به کار است، سپری می‌کند. یک روز، به صورت اتفاقی متوجه می‌شود که یکی از دستگاه‌های ساخته‌شده توسط او قادر است به زمان گذشته پیام بفرستد و باعث تغییراتی در اتفاقات رخ‌داده شود. حالا اوکابه باید با پیامدهای تغییرات به‌وجودآمده مواجه شود، مخصوصا وقتی که به طور مستقیم زندگی اطرافیان خودش را هم تحت‌تاثیر قرار داده است.

انیمه های کوتاه اشتاینز گیت و Erased با وجود تفاوت‌های بسیاری که دارند، در یک چیز اشتراک دارند: در هردو، شخصیت اصلی برای نجات عزیزی باید در زمان سفر کند. در هردو، این سفرها و تغییرات به‌وجودآمده توسط شخصیت اصلی، روند طبیعی اتفاقات را برهم می‌زند و او مجبور است با تکرار این کار نتیجه دلخواهش را کسب کند. در انیمه Erased اصلا به خود سفر در زمان و مسایل مربوط آن پرداخته نمی‌شود، اما انیمه Steins;Gate تمرکزش را بر مسایل علمی سفر در زمان می‌گذارد و یکی از بهترین داستان‌های سفر در زمان را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

 

انیمه Re:ZERO  – Starting Life in Another World

  • سال پخش: 2016
  • ژانر: درام، فانتزی، ایسکای، روانشناختی
  • استودیو: White Fox

سوبارو ناتسوکی در راه بازگشت از سوپرمارکت به دنیایی دیگر فراخوانده می‌شود. او نمی‌داند چه‌کسی او را به این دنیا فراخوانده است و چیزی هم درباره‌ این دنیای جدید نمی‌داند. پس از مورد حمله قرار گرفتن در این دنیای جدید، او با یک دختر مرموز با موهای سفید و گربه‌‌ سخن‌گویش آشنا می‌شود. سوبارو برای تشکر از این دختر برای نجاتش، سعی می‌کند تا با او همکاری و به او کمک کند. در راه کمک به این دختر، سوبارو و او توسط شخصی مورد‌حمله قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند. پس از آن، سوبارو متوجه می‌شود که مهارتی را با آمدن به این دنیا به‌دست آورده است که او را قادر می‌سازد تا درصورت مرگ به چک‌پوینت قبلی‌اش در این دنیا بازگردد، درست مانند بازی‌های ویدیویی. آیا سوبارو می‌تواند این دختر و اطرافیانش را از سرنوشتی شوم نجات دهد؟

در این انیمه نیز شخصیت اصلی بارها مجبور به بازگشت به گذشته می‌شود تا بتواند تصمیمی بگیرد که باعث نجات خود و نزدیکانش شود. انیمه Erased در دنیایی شبیه به دنیای واقعی رخ می‌دهد، اما دنیای انیمه ری‌زیرو دنیایی کاملا فانتزی است. در انیمه Erased شخصیت اصلی برای یافتن رمزوراز اتفاقات گذشته مجبور به سفر در زمان می‌شود، اما در انیمه ری‌زیرو شخصیت اصلی باید از پایانی بد اجتناب کند.

7. انیمه Your Lie in April

نابغه‌ پیانو، کوسی آریما در چندین مسابقه‌ برنده می‌شود و در میان نوازندگان کودک شهرت کسب می‌کند. او پس از دست دادن مادرش، در حین اجرایی دچار حمله‌ عصبی می‌شود. با وجود سالم بودن قدرت شنوایی‌اش، کوسی دیگر نمی‌تواند صدای پیانوی خود را بشنود. اکنون از آن زمان دو سال می‌گذرد و کوسیِ افسرده دیگر دست به پیانوی خود نمی‌زند. زندگی برای او بسیار بی‌رنگ و حال شده است، اما زندگی او با دیدن دختری به نام کائوری میازونو تغییر خواهد کرد. کائوری که خود یک ویولونیست است، به کوسی کمک می‌کند تا به دنیای موسیقی بازگردد. اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که کائوری رازی بزرگ را از کوسی و اطرافیانش پنهان کرده بوده است.

انیمه‌ی ۲۲ قسمتی Your Lie in April نیز ساخته‌ استودیوی A-1 Pictures است. سبک این انیمه عاشقانه، مدرسه‌ای و موسیقی است. انیمه Your Lie in April، همان‌طور که از تصاویرش پیداست، زیبایی بصری بسیاری دارد، اما نکته جالب‌تر و عمیق‌تر آن، شخصیت اصلی و داستان زندگی او است: احساسات متضاد او به مادری که سعی داشت آرزوهای دست‌نیافته‌ی خودش را از طریق پسرش محقق سازد و اثرات این رابطه که حتی پس از مرگ او بیش از پیش در کوسی نمایان می‌شود. انیمه Your Lie in April درباره‌ موسیقی است و مانند دیگر انیمه‌های ژانر موسیقی، موسیقی شروع و پایانی زیبایی دارد. این انیمه احتمالا احساسات شما را برانگیزاند؛ آن شاید شما را به گریه بیاندازد، اما در عین حال قادر به آوردن لبخند بر لبان شما نیز خواهد بود.

انیمه مشابه

انیمه 3-gatsu no Lion

  • سال پخش: 2017
  • ژانر: درام، زندگی روزمره
  • استودیو: Shaft

ری کیریاما با وجود سن کمش، یک بازیکن حرفه‌ای شوگی است. او به دلیل فشاری که از سمت خانواده‌اش و خود این ورزش حس می‌کند، به آپارتمانی در توکیو نقل‌مکان می‌کند. زندگی مستقل برای این پسر 17 ساله با وجود شخصیت منزوی‌اش بسیار سخت می‌شود. زندگی او پس از آشنایی با خواهران کاواماتو تغییر می‌کند و خواهر بزرگ‌تر به نام آکاری، سعی دارد به ری برای از بین بردن تنهاییش و سروسامان دادن به زندگی‌اش کمک کند. ری که قادر به برقراری ارتباطی خاص با این خواهران شده است، باید سعی کند زندگی خود و حرفه‌اش را پیش ببرد و در عین حال، ارتباط با دیگران را بیاموزد و به درک بهتری از خودش نیز برسد.

به غیر از شباهتی که به دلیل وجود نام ماه‌ها در عنوان هر دو انیمه وجود دارد، این دو اثر شباهت زیادی به یک‌دیگر دارند. در هردوی آن‌ها شخصیت اصلی، شخصی با استعداد زیاد در یک حیطه خاص است، اما هردو شخصیت با مسایل و مشکلات درونی مانند از دست دادن اشخاص نزدیک، افسردگی و مشکلات ارتباطی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. هردو انیمه به ترومای روانی شخصیت‌هایشان به صورت عمیقی می‌پردازند و در هردو شخصیت‌های مونثی به کمک شخصیت اصلی داستان برای حل مشکلاتشان می‌آیند. در کل، هر دو انیمه داستان‌هایی عمیق و پیچیده دارند و قادر به متاثر کردن مخاطبانشان هستند.

 

6. انیمه Parasyte: the maxim

در جهان Parasyte، موجودات انگل‌گونه‌ی فضایی به زمین آمده و با سرعت شروع به نفوذ میان انسان‌ها کرده‌اند. این انگل‌های فضایی به مغز انسان‌ها وارد می‌شوند و کنترل آن‌ها را در دست می‌گیرند. این موجودات قادر به تغییر دادن شکل بدن میزبان خود هستند و به صورت سیری‌ناپذیری به بلعیدن انسان‌های دیگر می‌پردازند. روزی، یکی از این انگل‌ها قصد نفوذ به شینیچی ایزومی ۱۶ ساله را دارد، اما شینیچی به سرعت متوجه می‌شود و با پیچیدن سیم هدفون به دور دستش، از نفوذ عمیق‌تر این انگل جلوگیری می‌کند. فردای آن روز، شینیچی متوجه می‌شود که دست راستش تبدیل به موجودی سخنگو شده است! در این مورد خاص و به دلیل جلوگیری از نفوذ کامل انگل، آن فقط توانسته است وارد دست راست او شود. شینیچی باید بیاموزد که چگونه با موجودی که او را میگی ‌(در ژاپنی به معنی دست راست) می‌نامد، همزیستی کند. میگی هم که دیگر وجودش وابسته به شینیچی شده است، باید برای ادامه‌ زندگی به او تکیه کند. میگی به شینیچی کمک می‌کند تا از دست دیگر انگل‌ها در امان بماند؛ انگل‌هایی که برای از بین بردن انسان‌ها به زمین آمده‌اند. زندگی شینیچی پس از آشنایی با میگی و حمله انگل‌ها به زمین، دیگر مانند قبل نخواهد شد.

انیمه Parasyte که در ژانر روانشناختی، علمی-تخیلی و ترسناک قرار می‌گیرد، 24 قسمت دارد و ساخته‌ استودیوی Madhouse است. این انیمه قطعا شما را به تفکر وامی‌دارد. پرسش اساسی‌ای که این انیمه در ذهن بیننده ایجاد می‌کند، این است که آیا انسان واقعا نسبت به بقیه موجودات زنده برتری دارد؟ آیا انسان حق دارد به بهانه‌ی مخلوق برتر بودن هر آسیبی به کره‌ زمین بزند؟ نکته‌ برجسته‌ی انیمه Parasyte، رشد شخصیتی (character development) شینیچی و میگی است. شینیچی در ابتدا پسری خجالتی، ساکت و کمی ساده بود و پس از همزیستی با میگی و اتفاقاتی که در داستان می‌افتد، کاملا تغییر می‌کند. میگی نیز که یک موجود فضایی کاملا منطقی و بی‌احساس بود، پس از زندگی با شینیچی و مطالعه درباره‌ بشر و تاریخ زندگی آن بر کره زمین، دچار تغییراتی اساسی می‌شود (برای فاش نشدن کامل داستان از بیان جزییات این تغییرات صرف‌نظر کرده‌ایم). انیمه Parasyte علاوه بر این ابعاد کمابیش فلسفی‌، نبردهای هیجان‌انگیز و جالبی هم دارد.

انیمه مشابه

 

انیمه Tokyo Ghoul

  • سال پخش: 2014
  • ژانر: درام، ترسناک، رمزآلود، اکشن، روانشناختی
  • استودیو: Studio Pierrot

توکیو شاید شهری عادی به نظر برسد، اما این شهر پر از موجوداتی آدم‌خور به نام غول است. این غول‌ها ظاهری شبیه به انسان دارند و به راحتی می‌توانند در میان انسان‌ها به زندگی بپردازند. همین مساله باعث ترس و وحشت همیشگی انسان‌ها از خورده شدن توسط غول‌ها شده است. کن کانکی دانشجو، همیشه مشغول به کتاب خواندن است و ملاقات او با دختری زیبا و کتا‌ب‌خوان به نام ریزه، زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد. کن کانکی پس از ملاقات با این دختر و رخ‌دادن اتفاقاتی، تبدیل به یک موجود نیمه‌غول-نیمه‌انسان می‌شود و حالا باید با شرایط حاضرش کنار بیاید.

احتمالا اولین انیمه که بیشترین شباهت را به پاراسایت داشته باشد، انیمه توکیو غول باشد. در هردوی این انیمه‌ها، شخصیت اصلی به صورت ناخواسته تبدیل به یک موجود نیمه‌هیولا می‌شود و بخشی از انسانیتش را از دست می‌دهد. در هردوی آن‌ها شخصیت اصلی که دیگر نه کاملا انسان است، نه کاملا هیولا، مجبور می‌شود دنیای طرف هیولاها را بهتر بشناسد تا بتواند جایگاهش در زندگی را پیدا کند و به نبرد با خطرات تهدیدکننده گوناگون بپردازد. نبردهای انیمه پاراسایت درکل حالت واقع‌گرایانه‌‌تری نسبت به انیمه توکیو غول دارند و انیمه پاراسایت بیشتر حالت روانشناختی و فلسفی دارد.

 

5. انیمه Amagi Brilliant Park

انیمه Amagi Brilliant Park درباره پسری باهوش و خودشیفته به نام سیا کانیه است. سیای دبیرستانی راضی می‌شود تا برای نجات شهربازی Amagi Brilliant Park که دچار مشکلات اقتصادی شدیدی است، تلاش کند. بیشتر کارکنان این شهربازی درواقع شهروندان سرزمینی جادویی به نام میپل لند‌ هستند. این موجودات برای زنده‌ماندن در دنیای انسان‌ها، نیاز به انرژی مثبت بازدیدکنندگان این شهربازی دارند؛ در واقع، نبودن این شهربازی و فراموش شدن آن‌ها توسط مردم، باعث از بین رفتنشان می‌شود. سیا پس از دیدن اوضاع اسفناک شهربازی تصمیم ‌می‌گیرد با پذیرفتن مدیریت پارک، آن را نجات دهد. سیا و کارکنان شهربازی ۳ ماه برای جذب کردن ۵۰۰ هزار بازدیدکننده زمان دارند، آیا سیا می‌تواند همان نجات‌دهنده‌ موعود باشد؟

انیمه Amagi Brilliant Park دارای ۱۳ قسمت است و در ژانر کمدی و فانتزی قرار می‌گیرد. این انیمه ساخته‌ استودیوی Kyoto Animation است، استودیوی سازنده‌ انیمه‌های Violet Evergarden ،Clannad و بسیاری انیمه‌های دیگر. داستان این انیمه شاید کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، اما جلوه‌های بصری مخصوص استودیوی Kyoto Animation و شخصیت‌های دوست‌داشتنی آن، کاملا این مساله را جبران می‌کنند. کارکنان این شهربازی، مخصوصا Moffle ،Macaron و Tiramy و تعاملات آن‌ها با یک‌دیگر حتما شما را خواهد خنداند.

 

انیمه Rail Wars!

  • سال پخش: 2014
  • ژانر: اکشن، پلیسی
  • استودیو: Passione

این انیمه در دنیایی دیگر رخ می‌دهد که در آن، دولت ژاپن بر سیستم راه‌آهن کشور حکم‌فرمایی می‌کند و راه‌آهن در سایه حمایت‌های دولت در آستانه شکوفایی است. نائوتو تاکایاما آرزو دارد برای راه‌آهن کار کند و به کمک این شغل زندگی آسوده‌‌‌ای داشته باشد. او برای رسیدن به این آرزو وارد دوره آموزشی می‌شود که در آن باید دانش خود درباره این موضوع را به نمایش بگذارد و آماده هرگونه چالشی بشود. او در این دوره با انسان‌های متعددی آشنا می‌شود و همراه با آن‌ها درگیر چالش‌های گوناگونی می‌شود.

این انیمه کوتاه از این نظر شبیه به انیمه آماگی بریلیانت پارک است که در هردوی آن‌ها شخصیت اصلی در نوجوانی به اجبار وظیفه کاری را برعهده می‌گیرد که مربوط به بزرگسالان است. در هردوی این انیمه‌ها شخصیت اصلی در ابتدا از پذیرفتن وظیفه‌ای بزرگ سرباز می‌زند. شخصیت‌های مونث این انیمه‌ها نیز در نگاه اول شبیه به نظر می‌آیند؛ هردو انیمه یک شخصیت مونث کمی خشن همراه با تفنگ و یک شخصیت مونث مهربان و شیرین دارند. البته در کل باید بگوییم انیمه Amagi Brilliant Park انیمه بهتری از نظر داستانی است.

4. انیمه Another

در اواسط سال تحصیلی ۱۹۷۲، دانش‌آموزی به نام میساکی در مدرسه راهنمایی یومیامای شمالی فوت می‌شود. دانش‌آموزان و معلم کلاس تظاهر به زنده بودن میساکی می‌کنند و این باعث اتفاق عجیبی در عکس فارغ‌ا‌‌لتحصیلی آن‌ها می‌شود؛ گفته می‌شود که میساکی در آن عکس ظاهر شده است. در سال ۱۹۹۸، کویچی ساکاکیبارا به همان کلاس در راهنمایی یومیاما منتقل می‌شود. کویچی با دختری به نام می میساکی آشنا می‌شود که هم‌کلاسی‌ها و معلم او را نادیده می‌گیرند. پس از مدتی اتفاقاتی عجیب شروع به رخ دادن می‌کنند و دانش‌آموزان کلاس و آشنایان آن‌ها به طرق مختلفی کشته می‌شوند. کویچی و می متوجه می‌شوند که این اتفاقات مرتبط با داستان میساکی سال ۱۹۷۲ است و به دنبال راهی برای جلوگیری از کشته شدن هم‌کلاسی‌هایشان می‌گردند.

این انیمه‌ی ترسناک ۱۲ قسمت دارد و ساخته‌ استودیوی P.A. Works، سازنده‌ انیمه‌هایی مانند Charlotte و Angel Beats است. همه‌چیز در این انیمه اعم از زاویه دوربین، موسیقی و نورپردازی برای القای حس ترس در بیننده طراحی شده‌اند. این انیمه در هر قسمت به طرز ماهرانه‌ای سرنخ‌هایی از واقعیت ماجرا را به ما عرضه می‌کند. اما داستان هیچ‌گاه آن‌گونه که فکر می‌کنیم پیش نمی‌رود و ما را غافلگیر می‌سازد که بسیار این انیمه کوتاه را جذاب می‌کند. البته باید خاطرنشان کرد که اگر به صحنه‌های خشن و خونین علاقه ندارید، بهتر است این انیمه را نبینید.

 

انیمه Higurashi no Naku Koro ni

  • سال پخش: 2006
  • ژانر: ترسناک، رمزآلود، روانشناختی، تریلر
  • استودیو: Studio Deen

کیچی مائبارا در تابستان 1983 به روستای هینامیزاوا نقل مکان می‌کند و به سرعت با هم‌کلاسی‌های خود یعنی رنا، میون، ساتوکو و ریکا دوست می‌شود. اما این روستای به ظاهر آرام اصلا آن‌طور که به نظر می‌آید، نیست. کیچی پس از مدتی و با نزدیک شدن فستیوال سالیانه هینامیزاوا متوجه می‌شود که در سالیان اخیر چندین نفر در این روستا به قتل رسیده‌اند یا ناپدید شده‌اند. گویا این قتل‌ها و ناپدید شدن‌ها با این فستیوال ارتباطی دارند، اما اطرافیان او خیلی مایل به پاسخ دادن به سوال‌های او نیستند. با رخ دادن اتفاقات عجیب‌وغریب، کیچی به همه اطرافیانش شک می‌کند، آیا آن‌ها واقعا قابل‌اعتماد هستند؟

شبیه‌ترین انیمه به انیمه دیگری، انیمه هیگوراشی، از معروف‌ترین انیمه‌های ژانر ترسناک است. حس‌وحال و فضای تاریک و دلهره‌آور این دو انیمه بسیار شبیه هستند. در هردوی آن‌ها پسری به شهری دیگر نقل مکان می‌کند و با رمزورازهای آن شهر روبه‌رو می‌شود. دلایل پشت این اتفاقات در دو انیمه ماهیت متفاوتی دارند، اما خشونت هر دو انیمه بالا است. هیگوراشی یک سری انیمه براساس یک سری ویژوال ناول است و آرک‌ها و فصول زیادی دارد، اما انیمه دیگری بسیار کوتاه است.

3. انیمه Terror in Resonance

انیمه کوتاه Terror in Resonance در توکیویی رخ می‌دهد که در آن حمله‌ای تروریستی اتفاق افتاده است. تنها مدرک به‌جامانده از عاملان این حمله، یک ویدیوی آنلاین رمزآلود است که تمام مردم ژاپن را به وحشت انداخته. کسی نمی‌داند که عاملان این حمله، دو پسر نوجوان‌اند که خود را Nine و Twelve و تیم خود را «Sphinx» می‌خوانند. این دو تصمیم دارند تا «دنیا را بیدار سازند»، البته از راه تخریب‌گری و خشونت!

انیمه Terror in Resonance در ژانر رمزآلود و روانشناختی قرار می‌گیرد، ۱۱ قسمت دارد و ساخته استودیوی MAPPA (سازنده‌ انیمه‌های مانند Dororo و Yuri on Ice) است. انیمه Terror in Resonance داستانی قوی دارد و به موضوعاتی می‌پردازد که در مدیوم انیمه کم‌تر به آن‌ها پرداخته شده است: موضوعاتی واقعی و امروزی مانند تروریسم، مفاهیم خانواده و دوستی و افکار عمومی. این انیمه نیز بیننده را به تفکر وامی‌دارد و پر از پیچش‌های داستانی است. شایان ذکر است که کارگردانی این انیمه بر عهده‌ Shinichirō Watanabe بوده، کارگردان انیمه‌های موفقی مانند Samurai Champloo و Cowboy Bebop.

 

انیمه Higashi no Eden

  • سال پخش: 2009
  • ژانر: اکشن، علمی-تخیلی، رمزآلود، درام، تریلر
  • استودیو: Production I.G

ژاپن در سال 2010 مورد یک حمله تروریستی قرار می‌گیرد، اما در این حمله کسی آسیبی نمی‌بیند و این حمله به «Careless Monday» معروف می‌شود. ساکی موریمی در سفری به آمریکا با مردی به نام آکیرا تاکیزاوا ملاقات می‌کند و زندگی‌اش برای همیشه تغییر می‌کند. آکیرا انسان عجیب و پر رمزورازی است؛ او از فراموشی رنج می‌برد، باور دارد که یک تروریست است و یک موبایل عجیب‌وغریب دارد. ساکی با وجود این مسایل به سرعت با آکیرا صمیمی می‌شود، اما نمی‌داند که این شروع یک بازی مرگ‌بار است.

هردوی این آثار حول مسایل تروریستی می‌چرخند و رمزآلود هستند؛ در انیمه ترور طنین‌انداز گذشته دو شخصیت اصلی و در این انیمه، فراموشی یک شخصیت. در هردوی انیمه‌ها یک شخصیت مونث به صورت ناخواسته وارد بازی‌های تروریستی خطرناکی می‌شود. درکل، انیمه ترور طنین‌انداز کمی تاریک‌تر از انیمه Higashi no Eden است. هردوی این انیمه‌ها قادر هستند با رمزورازهای داستانشان کنجکاوی مخاطبان را برانگیزانند و آن‌ها را مشتاق به تماشای ادامه خود بکنند.

2. انیمه SK8 the Infinity

 

رکی دانش‌آموز سال دوم دبیرستان، یک اسکیت‌باز است که به «S» اعتیاد پیدا کرده‌. «S» یک نوع اسکیت کردن سراشیبی به‌شدت مخفی و خطرناک است که در یک معدن متروکه انجام می‌شود. این اسکیت‌بازان شدیدا عاشق «beef» یا نبرد‌های داغی هستند که در مسابقات آغاز می‌شوند و در آن‌ها شرکت‌کنندگان آزاد هستند و می‌توانند با هرگونه حربه‌ای حریف خود را شکست بدهند. لانگا پسری مرموز است که از کانادا به ژاپن نقل‌مکان کرده. پس از آشنایی رکی و لانگا، رکی او را به معدنی می‌برد که در آن این مسابقات برگزار می‌شوند. لانگا به دلایلی که بعدا مشخص می‌شود، به ژاپن بازگشته است و هیچ تجربه‌ای در اسکیت ندارد، اما ناخواسته وارد دنیای «S» می‌شود.

انیمه اسکیت بی‌نهایت یکی از سرگرم‌کننده‌ترین انیمه‌های ورزشی جدید است که در 12 قسمت پخش شده. این انیمه ساخته استودیوی خوش‌نام بونز است. اولین نکته موردتوجه، پرداختن این انیمه به ورزش اسکیت است، آن هم اسکیت خیابانی که شاید در کل کمتر به آن توجه شده باشد. دومین و مهم‌ترین نکته موردتوجه این انیمه، جلوه‌های بصری آن است. برای مثال، پالت رنگی شاد و سرزنده انیمه که مناسب اسکیت خیابانی است و با توجه به اتفاقات رخ‌داده در انیمه تغییر می‌کند. انیمیشن روان و ستودنی انیمه که از همان قسمت اول شما را شگفت‌زده و مجذوب خود خواهد کرد و طراحی شخصیت‌ها و سبک لباس‌های آن‌ها که بازهم مناسب موضوع اسکیت خیابانی و بسیار متتوع است. علاوه بر آن، موسیقی متن این انیمه با موسیقی‌های پاپ-پانک خود که بازهم مناسب تم آن است، شما را به وجد خواهد آورد. از همه این‌ها که بگذریم، انیمه اسکیت بی‌نهایت انیمه‌ای شدیدا سرگرم‌کننده است که از دیدنش پشیمان نخواهید شد.

انیمه‌های مشابه

 

انیمه Free! Iwatobi Swim Club

  • سال پخش: 2013
  • ژانر: کمدی، ورزشی، زندگی روزمره، درام
  • استودیو: Kyoto Animation

در این انیمه، هاروکا ناناسه عاشق آب و شنا کردن است. او در دوران راهنمایی در مسابقات شنا شرکت کرد و با دوستانش رین، ناگیسا و ماکوتو در مسابقات برنده شدند. پس از بردن تورنمنت، این دوستان از هم جدا شدند و هرکس مسیر خودش را ادامه داد. در سالیان بعد، این پسرها دوباره هم‌دیگر را در دبیرستان ملاقات می‌کنند، اما رین اصلا علاقه‌ای ندارد تا اوضاع به دوران راهنمایی بازگردد. او علاوه بر آن‌که به مدرسه‌ای دیگر رفته، تنها مساله مهم برایش آن شده است که ثابت کند از هاروکا شناگر ماهرتری شده!

اولین نکته شایان‌ذکر این است که کارگردان هر دو اثر هیروکو اوتسومی است که انیمه Banana Fish را نیز کارگردانی کرده. هر دو انیمه از نظر جلوه‌های بصری و انیمیشن آثاری قوی هستند و تمرکز هر دو بر رابطه میان شخصیت‌ها در طول داستان است. در هر دو انیمه، گروه‌هایی از پسران و دوستی‌های آن‌ها را مشاهده می‌کنیم که در مسابقات مختلفی شرکت می‌کنند. در کل هر دو اثر، آثاری به سرگرم‌کننده و دیدنی هستند.

 

انیمه Yuri!!! on Ice

  • سال پخش: 2016
  • ژانر: کمدی، ورزشی
  • استودیو: MAPPA

در این انیمه یوری کاتسوکی پس از شکستی سخت در Grand Prix Finale، به مکان تولد خود بازمی‌گردد. او که در حال حاضر 23 ساله است، زمان کمی برای موفق شدن در دنیای اسکیت روی یخ دارد و علاقه‌اش به غذا و اضافه شدن ورزنش هم شرایط او را سخت‌تر کرده است. در این زمان اتفاق عجیبی می‌افتد و ویدیویی از او در حال اجرای روتین قهرمان جهانی اسکیت روی یخ، ویکتور نیکیفوروف، وایرال می‌شود. پس از آن، خود ویکتور به صورت ناگهانی به خانه یوری می‌آید و اعلام می‌کند که می‌خواهد مربی او شود. یوری که از بزرگ‌ترین طرفداران ویکتور است، با اشتیاق زیاد پیشنهاد او را قبول می‌کند و یوری در مسیر قهرمان جهانی شدن قدم می‌گذارد. البته این مسیر، مسیری مشکل خواهد بود و پیدا شدن ستاره اسکیت روی یخ دیگری به نام یوری از روسیه، که قصد شکست دادن او را دارد، رسیدن به هدف را مشکل‌تر هم خواهد کرد.

شاید اولین تشابه این دو انیمه، رابطه دو شخصیت اصلی انیمه در حمایت‌گری از یک‌دیگر و یافتن علاقه در یک رشته ورزشی باشد. شباهت دیگر، داشتن دو شخصیت مذکر مرکزی است که یکی از آن‌ها از کشوری دیگر به کشور موردنظر آمده. تشابه دیگر این است که هر دو انیمه درباره نوعی از ورزش اسکیت هستند که البته یکی اسکیت خیابانی و دیگری اسکیت روی یخ است. در هر دو انیمه، یکی از شخصیت‌ها پرانرژی و پرسروصدا است (ویکتور و رکی) و دیگری ساکت و خجالتی (یوری و لانگا). در هر دو انیمه یکی از شخصیت‌ها به آموزش شخصیت دیگر می‌پردازد. در ضمن، هر دوی این انیمه‌ها 12 قسمتی هستند و از نظر جلوه‌های بصری و انیمیشن آثاری عالی هستند.

1. انیمه A Place Further than the Univers

ماری تاماکی دانش‌آموز سال دوم دبیرستان است و عاشق سفر به جاهای دوردست، اما اضطرابش باعث می‌شود که نتواند آرزوهایش را عملی سازد. روزی ماری به شیراسه کوبوچیزاوا برمی‌خورد؛ دختری که مشغول پول جمع کردن برای سفر به قطب جنوب است، جایی که سه سال پیش مادرش در آن ناپدید شده. آن‌ها با پیوستن به دو دختر دیگر یعنی هیناتا میاکه و یوزوکی شیرایشی، عازم قطب جنوب می‌شوند.

این انیمه‌ی‌ ماجراجویانه، ۱۳ قسمت دارد و ساخته استودیوی Madhouse است. شاید انیمه‌های زیادی درباره‌ی گروهی از دختران دبیرستانی که دست به کاری می‌زنند، وجود داشته باشد، اما سفر به قطب جنوب شاید کمی نامعمول به نظر برسد. هرکدام از این دختران دلایل منحصربه‌فردی برای این سفر دارند. برای مثال ماری به دنبال چالش و ماجراجویی است و شیراسه به دنبال مادر گمشده‌اش. قطب جنوب بهترین زمینه برای بیان این داستان است؛ جایی که زنده ماندن افراد وابسته به همکاری آن‌ها با دیگران است. همراهی این دختران دوست‌داشتنی در سفر خود به قطب جنوب، پیوند بی‌نظیری که میان آن‌ها شکل می‌گیرد، رسیدن هرکدام به هدف‌هایشان و درس‌هایی که در این سفر می‌آموزند، تجربه بسیار دلنشینی است.

انیمه‌های مشابه

 

انیمه Yuru Camp

  • سال پخش: 2018
  • ژانر: کمدی، زندگی روزمره
  • استودیو: C-Station

این انیمه، داستان رین شیمای درون‌گرا و نادشیکو کاگامیهارای پرشور و انرژی است که به طور تصادفی هنگام کمپ زدن در کوه فوجی با یک‌دیگر آشنا می‌شوند. این‌دو به دلیل علاقه مشترک به کمپینگ و کوه فوجی، به سرعت دوستان خوبی برای یک‌دیگر می‌شوند. این انیمه آرامش‌بخش، ماجراهای سرگرم‌کننده کمپ زدن این دو دختر و افراد دیگری که با آن‌ها دوست می‌شوند را به نمایش می‌گذارد.

هر دوی این انیمه‌ها، انیمه‌های آرامش‌بخش و حال‌خوب‌کنی هستند که به طبیعت مربوط می‌شوند. در هردوی آن‌ها گروهی از دختران به ماجراجویی می‌پردازند. انیمه یورو کمپ تمرکز بیشتری بر کمپینگ، آشپزی و ماجراجویی در ژاپن دارد، اما A Place Further Than The Universe با رفتن دختران به قطب جنوب کمی جدی‌تر و ماجراجویانه‌تر است. هردوی انیمه‌ها انگیزشی هستند و مخاطب را به انجام کارهای جدید دعوت می‌کنند.

به نظر شما کدام انیمه‌ها بیشتر مناسب تعطیلات هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار