نقدو بررسی انواع موبایل

نگاه نزدیک به دوربین ریلمی ۱۲ پرو پلاس

ریلمی پس از عرضه‌ی موفقیت‌آمیز گوشی هوشمند ریلمی GT5 پرو که ویژگی‌های بسیار جذابی را ارائه می‌دهد، این بار سری جدید گوشی‌های ریلمی ۱۲ پرو که دو عضو هیجان‌انگیز شامل ریلمی ۱۲ پرو و ریلمی ۱۲ پرو پلاس دارد را در اختیار کاربران قرار داد. در این مطلب نگاهی کوتاه خواهیم انداخت بر ویژگی‌های هیجان‌انگیز‌ سیستم دوربین گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس؛ گوشی هوشمند دوربین محوری که لنز تله‌فوتو پریسکوپی آن وجه تمایز جذابش در مقایسه با سایر گوشی‌های هم‌رده‌ به شمار می‌رود.

سنسور پریسکوپی تله فوتو؛ اقدام جالب توجه ریلمی در یک گوشی میان‌رده

«اسکای لی»، موسس و مدیرعامل شرکت ریلمی اخیراً اعلام کرده که سال ۲۰۲۴ سال تغییر استراتژی تجاری این شرکت خواهد بود. این شرکت همچنین خود را به عنوان یک برند فعال در حوزه فناوری که نیاز کاربران جوان را بهتر درک می‌کند، معرفی کرده است. علاوه بر این، طبق اعلام اسکای لی گوشی‌های جدید سری ریلمی ۱۲ پرو به عنوان نسل آینده گوشی‌های هوشمند دوربین محور این برند روانه‌ی بازار می‌شوند.

 

تحقیقات صورت گرفته توسط ریلمی نشان می‌دهند که ترجیح کاربران جوان استفاده از لنزهای تله‌فوتو با زوم سه برابری یا بیشتر به جای زوم دو برابری در گوشی‌های هوشمند است. برای اضافه کردن چنین قابلیتی به گوشی‌های هوشمند، نیاز به استفاده از سنسور پریسکوپی تله‌فوتو است. البته این فناوری چالش‌های فنی و هزینه‌های بالایی را به شرکت سازنده تحمیل می‌کند و به همین دلیل نیز معمولاً در گوشی‌های پرچمدار شاهد استفاده از آن هستیم.

اما ریلمی اقدام بسیار جالبی در این زمینه انجام داده و با در دسترس قرار دادن فناوری که در گوشی‌های پرچم‌دار می‌بینیم یعنی سنسور پریسکوپی تله‌فوتو، این شکاف را برای کاربران گوشی‌های ریلمی ۱۲ پرو پلاس به سادگی پر کرده است. این شرکت چینی در سیستم دوربین ریلمی ۱۲ پرو پلاس از سنسور پریسکوپی تله‌فوتو استفاده شده در گوشی پرچم‌دار ریلمی GT5 پرو با یک سری بهبودها بهره برده که مشخصه‌ی  بسیار هیجان‌انگیزی برای یک گوشی هوشمند میان‌رده محسوب می‌شود.

نسل جدید تله‌فوتو؛ بهترین لنز پریسکوپی تله‌فوتو در این رده

 

لنز پریسکوپی تله‌فوتو گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس وضوح و پایداری عکس‌ها در شب را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد و در عین حال فلر و گوستینگ را به حداقل می‌رساند. این محصول دارای حالت پرتره ۳X با فاصله کانونی طلایی ۷۱ میلی‌متری است که عمق میدان طبیعی و مناسبی را برای عکاسی پرتره ایجاد می‌کند. علاوه بر این، ریلمی ۱۲ پرو در قابلیت‌های تله‌فوتو در رده‌ی خود پیشرو بوده و زوم دیجیتالی ۱۲۰ برابری را نیز ارائه می‌دهد.

سنسور پریسکوپی تله‌فوتو ریلمی ۱۲ پرو پلاس؛ بزرگ‌ترین لنز پریسکوپی تله‌فوتو در این رده

 

ریلمی ۱۲ پرو پلاس دارای بزرگترین حسگر پریسکوپی تله‌فوتو در این رده است. این محصول از سنسور پرچمدار OV64B بهره می‌برد که از رقبای خود در این رده پیشی گرفته و به راحتی می‌تواند با سنسور پریسکوپی گوشی‌های پرچم‌دار به رقابت بپردازد. این سنسور با اندازه نیم اینچی، بزرگتر از سنسور پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس و سامسونگ گلکسی S24 اولترا بوده و قادر به جذب نور تا سه برابر بیشتر از گوشی هوشمند پرچم‌دار اپل است.

زوم بدون افت کیفیت؛ قابلیت تصویربرداری با فاصله کانونی کامل

 

دوربین اصلی گوشی هوشمند ریلمی ۱۲ پرو پلاس دارای سنسور IMX890 سونی است که قابلیت عکاسی در شب را بهبود می‌بخشد. این دوربین از سنسوری بزرگ به ابعاد ۱/۱.۵۶ اینچ، فاصله کانونی معادل ۲۴ میلی‌متر و دیافراگم f/1.8 عریض بهره می‌برد که برای عکاسی در شب عملکردی بسیار مناسب دارد. همچنین این دوربین با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال، در ضبط ویدیوی باکیفیت و بهینه‌سازی موفقیت‌آمیز عکس‌ها عالی عمل می‌کند. دوربین پریسکوپی تله‌فوتوی این محصول در ارائه‌ی زوم ۰.۶x، ۱x، ۲x، ۳x، ۶x بدون افت کیفیت عمل کرده و تجربه عکاسی با زوم بدون افت کیفیت در فاصله کانونی کامل را همانند یک گوشی‌ هوشمند پرچمدار در اختیار کاربران می‌گذارد.

 سفارشی‌سازی انحصاری الگوریتم MasterShot

 

ریلمی با همکاری کوالکام، فرآیند پردازش تصویر سیستم دوربین گوشی خود را با الگوریتم MasterShot بهبود بخشیده است. گوشی هوشمند ریلمی ۱۲ پرو پلاس اولین و تنها گوشی در رده خود است که فرمت‌های RAW را پردازش کرده و وضوح بالا، محدوده دینامیکی بسیار خوب و واقع‌گرایی را در پرتره‌های سینمایی خود به نمایش می‌گذارد. الگوریتم MasterShot، یک الگوریتم پیشرفته در سطح گوشی‌های پرچم‌دار است که پیشرفته‌ترین عکاسی محاسباتی این حوزه را به نمایش می‌گذارد. این الگوریتم موتور LightFusion را برای وضوح و تناژ بیشتر و موتور NightEye را برای عکاسی عالی در شب با هم ادغام می‌کند. این گوشی همچنین دارای یک فیلتر پرتره فیلم‌برداری منحصر‌به‌فرد است که امکان ثبت بی‌دردسر پرتره‌های خیره‌کننده را برای کاربران در حین ضبط ویدیو به همراه می‌آورد.

همکاری با طراح بین‌المللی ساعت‌های لوکس برای طراحی دوربین ریلمی ۱۲ پرو پلاس

 

هدف نسل جدید گوشی‌های ریلمی ارائه تجربیات پیشرفته تصویربرداری و محصولاتی با طراحی شیک و جذاب به کاربران جوان است. در کنار ارائه قابلیت‌های عکاسی پیشرفته، ریلمی همچنین با «اولیویر ساوئو»، استاد طراحی ساعت‌های لوکس بین‌المللی، برای خلق طراحی ساعت‌گونه سیستم دوربین سری ریلمی ۱۲ پرو در پنل پشتی همکاری داشته است.

منبع: دیجی اطلس

سوالات متداول
آیا دوربین گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند؟
بله.
دوربین پریسکوپی تله‌فوتوی گوشی ریلمی ۱۲ پرو زوم چند برابری را ارائه می‌دهد؟
۳ برابری
آیا دوربین گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس از قابلیت فیلم‌برداری ۴K پشتیبانی می‌کند؟
بله. دوربین این گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۴K با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد.
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار